Haber

ATO Başkanı Baran, TravelExpo Ankara’nın açılışında konuştu. İfade

Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran, bugün kapılarını açan TravelExpo Ankara 6. Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı ile ilgili şunları söyledi: “Fuar bizi uluslararası misafirler ve alım heyetleriyle tanıştırırken aynı zamanda yabancı ülkeleri de tanıtacak. Büyükelçiliklerin açtığı stantlarla turizm potansiyelini ortaya koyuyoruz.” söz konusu.

Baran, ATO Congresium’da düzenlenen fuarın açılışında yaptığı konuşmada, Cumhuriyetin 100. yılını kutladığını, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü ve Kurtuluş Savaşı’ndan bu yana hayatını kaybeden şehitleri andığını söyledi.

Bu yılın hem ATO’nun kuruluşunun hem de Ankara’nın başkent olmasının 100. yıl dönümü olduğunu belirten Baran, Türkiye’nin geçmişte birçok alanda olduğu gibi turizmde de bir dünya markası haline geldiğini belirtti.

Baran, küresel ölçekte Kovid-19 salgını sonrasında turizmin toparlanma sürecine girdiğine dikkat çekerek, “Birleşmiş Milletler (BM) Dünya Turizm Örgütü’nün verilerine göre 2022 yılında dünyada 963 milyon turist yurtdışı seyahati gerçekleştirdi. 1 trilyon dolar harcadık. Kişi başına ortalama harcama ise 1051 dolar.” gibi oldu” dedi.

Türkiye’nin geçen yıl 50 milyonu aşkın turistle dünyanın en çok ziyaretçi ağırlayan 4’üncü ülkesi olduğuna dikkat çeken Baran, 46 milyar doları aşan bir gelir elde edildiği bilgisini verdi.

Baran, bu yılın 9 ayında Türkiye’ye gelen turist sayısının 45 milyonu, turizm gelirinin ise 42 milyar doları aştığını belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı:

“Kültür ve Turizm Bakanlığımız dünyanın her yerinde ülkemizin tanıtımına yönelik etkin çalışmalar yürütüyor. Döviz kazancı ve cari dengedeki rolünün yanı sıra istihdama da olumlu katkı sağlayan turizm sektörü hedef belirledi” 100 milyar dolar.”

“Health Ankara” markasıyla sağlık turizminin tanıtımı

Baran, bu hedefe ulaşmanın yolunun deniz turizminin yanı sıra kültür, kamp ve karavan, kongre, sağlık, gastronomi ve tarım turizmi gibi alternatif türlerin geliştirilmesinden geçeceğini açıkladı.

Binlerce yıllık tarihi, doğal güzellikleri, termal kaynakları, üniversiteleri, sağlık merkezleriyle Ankara’nın turizm sektörünün gözde destinasyonu olmaya aday olduğunu vurgulayan Baran, “Ankara’yı sağlıkta, fuarda, kongrede ve kongrede daha ileri taşımak için çalışıyoruz. Toplantı turizmi Kentimizin kongre, toplantı ve etkinlik turizmini geliştirmek için çalışıyoruz.” “Odamızın bu alandaki potansiyelini dünyaya tanıtmak amacıyla odamızın çatısı altında kongre ve ziyaretçi ofisi kurduk. Ayrıca sağlık turizmini tanıtmak için ‘Sağlık Ankara’ markasını da oluşturduk.” söz konusu.

Baran, yakın zamanda Gordion Antik Kenti ve Ahi Şerafettin Camisi’nin (Aslanhane Camisi) UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’ne alındığını hatırlattı.

Yurt dışı direkt uçuşların sayısının artırılmasının önemine dikkat çeken Baran, şöyle konuştu:

“Uzun süredir direkt uçuş konusunda farkındalık yaratmaya çalışıyoruz. Her ne kadar birkaç saatlik uçuşla 1,6 milyar nüfusa ulaşabilecek durumda olsak da maalesef yurt dışı uçuşlarda geride kalıyoruz. Geçmişte ısrarlı taleplerimiz üzerine 40’a yakın noktaya direkt uçuşlar başlatılmıştı, bugün bu sayı arttı.” “Geçmişte direkt uçuşlarda bilet fiyatları aktarmalı uçuşlara göre daha yüksekti. Bu durumun en kısa sürede değişeceğine inanıyoruz.”

Baran, açtıkları fuarla Ankara’nın tüm potansiyelinin dünyaya tanıtılacağını belirterek, “Bu fuarın şehrimizin geleceğine de katkı sağlayacağına inanıyorum. TravelExpo ise bizi uluslararası misafirler ve satın alma heyetleriyle tanıştıracak.” Büyükelçiliklerin açtığı stantlarla da yabancı ülkeleri ve onların turizm potansiyelini tanıtacak. Fuarlar ekonominin ekonomisi açısından her zaman önemlidir.” Dolayısıyla turizmin dış dünyaya açılan kapısı ve kalkınmaya yön veren vitrinidir.” dedi.

kalecik-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu