Ekonomi

Türkiye Beyaz Eşya Sektörü 2023 Yılında İç Pazardan Güç Aldı

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Gökhan Sığın, 2023 yılında küresel zorluklara karşı sektörün iç pazardan güç aldığını ve tüketicilerin satın alma gücünün istikrarlı büyüme için devam ettiğini söyledi.

TÜRKBESD’nin düzenlediği basın toplantısında sektörün 2023 verileri hakkında bilgi verildi.

Buna göre geçen yıl 6 ana üründe yurt içi satışlar 2022 yılına göre yüzde 14 arttı. TÜRKBESD üyesi firmaların ihracatı ise bu dönemde yüzde 10 azaldı. Geçtiğimiz yıl ihracat ve yurt içi satışlardan oluşan 6 ana ürünün toplam satışı yıllık bazda yüzde 4 azalarak yaklaşık 33 milyon adede ulaştı.

Üretim ölçüsü de bu dönemde yüzde 1 oranında azaldı.

Sektörde 60 bini doğrudan olmak üzere 600 bin kişiye istihdam sağlanıyor.

Beyaz eşya sektörü, yıllık 32,3 milyon adet üretim kapasitesi ve 23 milyon adet ihracat kapasitesiyle küresel pazarın değerli bir oyuncusu olmaya devam ediyor.

“İhracattaki düşüş yurt içi satışlarla dengelendi”

TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığın, toplantıda yaptığı konuşmada, sektörün 2023 yılında küresel zorluklara karşı iç pazardan güç alacağını ve istikrarlı büyüme için tüketicilerin satın alma gücünün devam ettiğini belirtti.

İhracattaki düşüşün yurt içi satışlarla dengelendiğini, iç pazarın kaldıraç etkisi yarattığını, bu sayede üretim ve istihdam yapısının korunabildiğini belirten Sığa, şöyle konuştu:

“İhracatımızdaki gerilemenin en önemli nedeni yurt dışı pazarlarda yıl genelinde devam eden daralma oldu. Yurt içi satışlar bu zamana kadar ihracattaki düşüşü büyük ölçüde dengeledi. Öngörüyle yurt içi satışların son derece değerli olduğunu biliyoruz. 2024 yılında da küresel risklerin değişmeyeceğini düşünüyoruz. Üretim ve istihdam seviyemizi korumak bir kez daha önem taşıyor.” İç piyasadan alınan güçle mümkün olacak. İç pazardaki dinamizmimiz vazgeçilmezdir.

Sektör olarak ülkemiz ve tüketicilerimiz açısından isteğimiz enerji verimli ürünlerin yaygınlaşmasıdır. Bu sayede ülkemizin kaynakları korunurken aynı zamanda tüketicilerimiz için de tasarruf fırsatları doğacaktır. Kredi kartına taksit sayısının azaltılması, kredi faiz ve komite oranlarının artırılması gibi uygulamalar, enerji tasarruflu ürünlerin daha fazla tüketiciye ulaşmasını engelliyor. Ancak bu yeni nesil ürünlerin yaygınlaşması sadece sektörümüzün varlığı ve devamlılığı açısından değil, ülkemizin ve tüketicilerimizin refahı açısından da büyük önem taşıyor. Beyaz eşya sektörü olarak Ar-Ge çalışmalarımızı ve yatırımlarımızı her geçen gün arttırarak tüketicilerimize güç verimliliği yüksek ürünler sunuyoruz. Enerji tasarruflu ürünlere geçişle birlikte 2030 yılına kadar buzdolaplarından yılda yaklaşık 2,7 terawatt saat, çamaşır makinelerinden yılda 2,1 terawatt saat, bulaşık makinelerinden ise yılda 1,2 terawatt saat tasarruf sağlanması bekleniyor. Enerji verimli ürünler pazara hakim olduğunda, Keban Barajı’nın 1 yıllık üretimine eşdeğer toplam 6 terawatt saat enerji tasarrufu sağlanabiliyor.”

Sığa, enerji verimliliği konusunun Türk tüketicilerinin radarında olduğunu vurguladı.

“İhracat teşviklerinin geliştirilmeye devam edilmesi son derece kritik”

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Vekili Fatih Özkadı, ihracat pazarlarında sanayicilerin desteklenmesi gerektiğini belirterek, “AB ve ilgili birçok pazardaki ihracatçılarımız, özellikle Uzakdoğulu rakiplerine karşı zorlu bir rekabet ortamıyla karşı karşıya. Bu bağlamda, İhracat teşviklerinin geliştirilmeye devam edilmesi son derece kritik.” dedi.

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Yavuz, sektörün önemli temel girdilerinden yassı çelik ürünlerine ilişkin değerlendirme yaparken şunları söyledi:

“Sektörümüzde kullanılan soğuk saclar sıcak yassı çelikten üretildiğinden sıcak yassı çelik ürünlerinde meydana gelecek herhangi bir değişiklik sektörümüzü doğrudan etkilemektedir. Son dönemde Çin, Hindistan, Japonya menşeli sıcak yassı çelik ürünlere yönelik anti-damping soruşturması başlatılmıştır. ve Rusya. Bu soruşturmanın olası sonucu kesindir.” “Ürün maliyetlerine, istihdama ve ihracat kayıplarına etkisini takip ediyoruz. TÜRKBESD olarak inceleme sonucunun ihracat, istihdam gibi önemli faktörlere etki edebileceğini ve bu etkilerin dikkate alınması gerektiğini bir kez daha vurgulamak istiyoruz. dikkate alın.”

Yetkili servis bilgileri için en doğru kaynak www.servis.gov.tr’dir.

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri de yetkili servislerin önemine dikkat çekerek, yetkili olmadığı halde kendisini yetkili servis olarak tanıtan ve asıl amacı dolandırıcılık olan kişiler nedeniyle birçok tüketicinin mağdur olduğunu ve ürün kaybettiğini söyledi. Kuseyri, “Bu olumsuz durum aynı zamanda firmaların ticari itibarına ve marka değerlerine de zarar verebilir. Ticaret Bakanlığı tarafından açılan Hizmet Bilgi Sistemi – SERBİS, müşterilerin bilgilerine gerçek ve kolay erişimi sağlamanın en güvenilir kaynağıdır.” Yetkili servisler www.servis.gov.tr ​​adresindeki internet sitesi üzerinden “Türkiye’deki kayıtlı tüm yetkili servislere kolaylıkla ulaşabilirsiniz.” dedi.

haberkonak.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu